Formålet med å rapportere er
- å forbedre sikkerheten.
- å styrke arbeidsmiljøet.
- å heve kvaliteten.
- å minimere miljøhendelser.
Alle ansatte
- skal rapportere uønskede hendelser, farlige forhold og miljøhendelser til nærmeste overordnede umiddelbart.
- skal rapportere behov for endringer og kvalitetsavvik.
- oppfordres til å rapportere positive tilbakemeldinger fra kunder eller andre eksterne.
- har krav på tilbakemelding snarest mulig og innen 30 dager.
- har krav på tilbakemelding om begrunnelse for lukking og eventuelle tiltak.
Informasjon
- Nærmeste leder blir automatisk saksbehandler ved rapportering.
- Sikkerhetssjef i Nordic Crane avgjør endring av saksbehandler etter vurdering av sakens alvor og / eller hendelsesforløp.
- Frist for saksbehandling er satt til 30 dager.
- Det skal gis informasjon om begrunnelse for lukking og eventuelle tiltak.
Skademeldingskjema
For hendelser som omfattes av vegtrafikklovgivningen skal det fylles ut skademeldingsskjema som leveres nærmeste leder.
QM365
For enkel rapportering av en uønsket hendelse på telefon så benyttes appen QM365 fra 4human. Last den ned her så har du den alltid klar til bruk.
SIMPLI BETTER
For rapportering og oppfølging av uønsket hendelser på PC benyttes SIMPLI BETTER.